Професійне агентство нерухомості відстоює інтереси замовника лише у разі укладання ексклюзивного договору. Якщо він не укладений, це означає, що ви просто залишили заявку на пошук або інформацію про об’єкт. У цьому випадку не варто очікувати гарантованого результату. Маючи договір про співпрацю, агентство нерухомості, як юридична особа повною мірою представляє ваші інтереси, відповідає за безпеку проведення та «чистоту» угоди та конфіденційність процедури.
Під час укладання договору звертаємо увагу до ціну. Не завжди треба покладатись на того, хто «дає більше».
ВАЖЛИВО: переговори про ціну, грамотне оформлення договору завдатку, пакет документів, термін угоди… Все має бути синхронно та вчасно.
Укладання договору служить для агентства мотивацією і «зеленим світлом» до роботи (застосування різних технологій продажу та маркетингу, аналіз ринку, включення партнерських програм, відкрита реклама, можливість відстоювати ціну).
Ексклюзивний договір — це документ, згідно з умовами якого продавець наділяє агентство нерухомості ексклюзивними, монопольними правомочностями на пошук покупця свого житла, проводить попередні переговори, а агенція бере на себе зобов’язання провести весь комплекс робіт із продажу об’єкта.
Р. S. Під час підготовки статті, ми завжди спираємося на думки провідних експертів з нерухомості. Цього разу зі своїми питаннями ми «чіплялися» до Олександра Рубанова, президента Спілки фахівців з нерухомості (м. Київ). На завершення тривалої та цікавої бесіди він додав: «Якщо у вас заболить зуб, ви підете до професіонала чи сантехніка?»
Порада експерта:
Як вибрати агентство нерухомості?
Сьогодні на ринку нерухомості свої послуги пропонують величезну кількість ріелтерів. Як не розгубитися серед такого розмаїття та вибрати справді професіоналів?
Правило 1: СТАЖ РОБОТИ НА РИНКУ.
Стаж роботи на ринку агентства нерухомості говорить про досвід, зв’язки. Плюс, більше можливостей перевірити репутацію компанії.
Правило 2: ЧИМ БІЛЬШЕ АГЕНТСТВО, ТИМ ВОНО НАДІЙНІШЕЕ.
Справді. Чим більша агентство, тим стійкіша його позиція на ринку ріелтерських послуг. Адже у серйозній агенції кожен фахівець виконує роботу виключно свого профілю. Варіант, коли у одній особі об’єднані: секретар, менеджер, агент і юрист, у разі виключено. На жаль, навіть у великих компаніях трапляються ще недосвідчені агенти (уточнюйте стаж роботи). Не забувайте, що договір ви укладаєте з агенцією. Отже, якщо вас не влаштовує спілкування з агентом, потрібно звернутися до компанії з проханням про заміну ріелтера.
Правило 3: ЕКСКЛЮЗИВНИЙ ДОГОВІР.
Пропозиція укладання ексклюзивного договору є показником серйозності агентства та його готовності взяти на себе відповідальність. Та й самі фахівці, у цьому випадку, націлені на те, щоб «шукати добре і швидко», надавати послуги якісно, тим самим залишаючи в людини позитивне враження та впевненість: вона співпрацює із серйозною компанією. Тут усе взаємопов'язане. Отримати хороші рекомендації без якісно наданої послуги неможливо. А послуга, своєю чергою, тягне за собою рекомендації.
Правило 4: ДЕШЕВШЕ — НЕ ЗНАЧИТЬ КРАЩЕ.
Що закладено у вартість послуги агенції нерухомості? Наприклад, щоб забезпечити повний супровід угоди з продажу квартири, матеріальних витрат не уникнути — потрібно розмістити рекламу в засобах масової інформації, провести аналіз, маркетинг, грамотну юридичну консультацію, забезпечити юридичний супровід клієнта… Як відомо, час — гроші. Якщо вартість послуги підозріло низька, це привід задуматися. Можливо, послуга буде такою самою і за змістом?
Правило 5: АГЕНТСТВО ПОТРІБНО ВИБИРАТИ ЗА РЕКОМЕНДАЦІЯМИ.
Як і раніше, залишаються актуальними рекомендації друзів і знайомих, які пережили на собі сервіс і чесність ріелтора (найважливіше в рекомендації — уточнити, чи була задоволена сторона замовником послуги). Якщо не було договору, не можна судити про роботу, тому що ніхто з вами не працював.
Правило 6: ПРОФЕСІОНАЛІЗМ СПІВРОБІТНИКІВ.
Розвиток будь-якого агентства неможливий без професійного зростання її співробітників. Не соромтеся поцікавитися, чи агенція бере участь у програмах добровільної сертифікації якості ріелтерських послуг, чи мають співробітники кваліфікаційні атестати, скільки навчальних курсів і в яких напрямках вони закінчили. Справа в тому, що в Україні немає державних навчальних закладів, які спеціалізуються на навчанні ріелторів. Законодавство також не зобов’язує мати профільну освіту. Для того, щоб отримати атестат, що свідчить про професійну підготовку, необхідно перелопатити величезну кількість профільної літератури. Окрім цього, усі програми з навчання ріелторів – курси, тренінги – це ще й великі матеріальні витрати. Керівник агентства нерухомості сам обирає, «витрачатися» на кваліфікацію своїх співробітників або скоротити цю статтю витрат. Мати справу з професіоналом чи дилетантом — вибирати вам!
Правило 7: НАЯВНІСТЬ САЙТУ АГЕНТСТВА.
Сайт в Інтернеті є показником серйозності компанії. Ідеальний варіант — якщо на сайті агентства розміщено не лише інформацію про об’єкти нерухомості, а й фото співробітників (свідчить про офіційне оформлення), аналіз ринку, авторські статті.
Правило 8: НАЯВНІСТЬ ОФІСУ ТА «ІМІДЖЕВОЇ РЕКЛАМИ».
Якщо агентство витрачає значні суми на іміджеву рекламу (навіть у кризові роки), значить, має на це кошти, відповідно, є клієнти. На такі серйозні витрати шахраї не підуть. Не забудьте звернути увагу на місце розташування та стан офісу.
Правило 9: ПАРТНЕРСЬКІ ПРОГРАМИ.
Ще один момент, який не буде зайвим уточнити. Агентства нерухомості, відкриті до співпраці зі своїми колегами та які беруть участь у партнерських програмах, мають масштабну базу об’єктів нерухомості та потенційних покупців. Отже, ваші шанси досягти бажаного результату значно збільшуються.
Правило 10: ДОКУМЕНТАЦІЯ.
Не соромтеся попросити надати документи агентства. Якщо прохання викликало негативну реакцію — це для вас сигнал тривоги. В агентстві нерухомості, якому від вас нічого приховувати не збираються, все це нададуть одразу.
Правило 11: «ЯКЩО У ВАС ЗАБОЛИТЬ ЗУБ, ВИ ПІДЕТЕ ДО ПРОФЕСІОНАЛА АБО ДО САНТЕХНІКА?»
Звичайно, ніхто не накладає табу на здійснення угод з нерухомістю власними силами, але не варто забувати про те, що кожен має займатися своєю справою.
Розглянувши основні вагомі переваги, очевидно, що проведення таких операцій краще довірити фахівцям цієї сфери. Тим більше, що тільки співпраця з професійним агентством супроводжується офіційним договором на проведення угоди, що має юридичну силу.
Можливо, ви — віртуоз у переговорах, професіонал у продажах, маєте навички юриста, маєте в своєму розпорядженні час, вмієте говорити «ні» і проводити аналіз ринку, ще й розумієтеся на маркетингу. У такому разі, ніякий представник вам не потрібен. Якщо ж ні — будьте пильні при виборі агентства нерухомості, звертайтесь до найкращих!